AGENDA MÉHO ZÁJMU

Každý kdo se chce angažovat v politice, by si měl vybrat konkrétní problematiku, které se chce věnovat. Konkrétní oblast zákonů, novel, nařízení a dalších dokumentů, s nimiž by chtěl pracovat. Zde jsou ty moje: 

1) BEZPEČNÝ A STABILNÍ KRAJ PRO ŽIVOT 

  • stabilní a bezpečný region potřebuje stabilní a bezpečný stát, to v dnešním světě znamená silné mezinárodní ukotvení 
  • obrana neznamená jen "zbraně a tanky", ale i odolnost obcí vůči krizím – od požárů po kyberútoky a odolnost občanům proti hybridním hrozbám
  • bezpečnost je v podstatě jen jedna - vnitřní i vnější bezpečnost se musí neodmyslitelně doplňovat a financovat podobně, ať už se jedná o podporu hasičů, IZS i vojenskou obranyschopnost 

Oblast práva a zákony (jejich novely, dále vyhlášky, usnesení), kterých se to dotýká:

Ústavní právo - Obrana státu, armáda, vojenské, např.: 
  • Zákon č. 222/1999 Sb.Zákon o zajišťování obrany České republiky
  • Zákon č. 361/2003 Sb.Zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů 
  • Zákon č. 181/2014 Sb. - Zákon o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti) 
  • Zákon č. 177/2023 Sb. - Zákon o financování obrany České republiky a o změně zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, (zákon o financování obrany) 

2) VZDĚLÁVÁNÍ A DIGITÁLNÍ KOMPETENCE PRO 21. STOLETÍ

  • modernizace školství (digitální gramotnost,
    AI ve výuce)
  • podpora učitelů (metodická centra, další vzdělávání)
  • podpora výuky mediální gramotnosti

Oblast práva a zákony (jejich novely, dále vyhlášky, usnesení), kterých se to dotýká:

Správní právo - Školství a vzdělávání, např.: 

  • Zákon č. 561/2004 Sb. - Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)

  • Zákon č. 563/2004 Sb.Zákon o pedago-gických pracovnících a o změně některých zákonů

3) KULTURA A PAMĚŤOVÉ INSTITUCE

  • podpora menších muzeí, regionálních kulturních center, živého umění
  • digitalizace kulturního dědictví

  • kultura rozvíjející respekt k ostatním a zdůraz-ňující silné osobnosti a okamžiky naši dějin

Oblast práva a zákony (jejich novely, dále vyhlášky, usnesení), kterých se to dotýká:

Správní právo - Kultura, cestovní ruch, zábava, zájmy, loterie, např.:  
  • Zákon č. 263/2024 Sb. - Zákon o veřejných kulturních institucích a o změně souvisejících zákonů (zákon o veřejných kulturních institucích)

  • Zákon č. 203/2006 Sb. - Zákon o některých druzích podpory kultury a o změně některých souvisejících zákonů

4) KOMUNITNÍ ROZVOJ, ROVNOVÁHA A PODPORA OBCÍ

  • podpora home office (zejména pro mladé rodiny) a částečných a flexibilních pracovních úvazků
  • zasazení se o rozšiřování dětských skupin
    a dalších zařízení pro děti předškolního věku
  • využívání evropských fondů ve prospěch našeho regionu - realistický a věcný pohled na EU bez strašení a mýtů
  • prevence osamělosti a podpora mezilidských vztahů

Oblast práva a zákony (jejich novely, dále vyhlášky, usnesení), kterých se to dotýká:

Správní právo - Školství a vzdělávání, např.:
  • Zákon č. 247/2014 Sb. - Zákon o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a o změně souvisejících zákonů

Pracovní právo - Sociální politika, např.:   
  • Zákon č. 108/2006 Sb. - Zákon o sociálních službách

5) ETICKÁ POLITIKA, DŮVĚRYHODNÁ A TRANSPARENTNÍ KOMUNIKACE

  • transparentnost a jednoduchost ve státní komunikaci
  • srozumitelná legislativa, jednoduché weby a informace
  • přímá komunikace s občany (neformální přístup podobně jako například v Podpisovce)

Oblast práva a zákony (jejich novely, dále vyhlášky, usnesení), kterých se to dotýká:

Finance a hospodářství - Poplatkové právo, např.:  
  • Zákon č. 127/2005 Sb. - Zákon o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích) 

"Zákon nemůže být ani dobrý, ani zlý. Záleží jen na tom, co z něj lidé udělají. (...) Zákon mluví vždycky jasně, ale nikdy neříká všechno. Zákon je jenom nástroj dobra a spravedlnosti a my se s tím nástrojem musíme učit zacházet."
- Soudce Ooka, Rozsudky soudce Ooky, 1988